Există câteva semnale, pe care dacă le descifrăm, fără a
fi cititori în stele, putem demonstra că în România celui de-al doilea mandat
al lui Klaus Iohannis urmează să se dezlănțuie un nou val de represiuni. În
esență, președintele dorește să joace în forță și să aibă Guvernul său, ținând
sub un control strict partidul său, și în viitorul apropiat Parlamentul său,
bine controlat la rândul lui. Pentru a obține o asemenea autoritate excesivă,
el va utiliza cel mai eficient instrument lăsat moștenire de statul totalitar.
Și perfecționat ulterior de regimurile Iliescu și Băsescu. Se va miza din nou
pe binomul SRI- DNA.
Războiul dintre Washington și Teheran, care atrage în conflict importante state ale lumii, generează, indiferent de ceea ce se va întâmpla în plan real, un complex de factori motivaționali în ceea ce privește întărirea instituțiilor de forță într-un stat labil democratic cum este România. Iar primul câștigător va fi cel mai important serviciu secret al țării, SRI, al cărui buget este în continuă creștere și care va primi un spațiu și mai mare de mișcare, în condițiile în care controlul instituțional asupra sa va slăbi.
Războiul dintre Washington și Teheran, care atrage în conflict importante state ale lumii, generează, indiferent de ceea ce se va întâmpla în plan real, un complex de factori motivaționali în ceea ce privește întărirea instituțiilor de forță într-un stat labil democratic cum este România. Iar primul câștigător va fi cel mai important serviciu secret al țării, SRI, al cărui buget este în continuă creștere și care va primi un spațiu și mai mare de mișcare, în condițiile în care controlul instituțional asupra sa va slăbi.
Observăm, din perspectiva de mai sus, care este semnificația unei știri
aparent banale. Înalta Curte de Casație și Justiție, prin vocea președintelui
acestei instituții importante a statului, doamna Corina Corbu, ne informează că
ar fi încheiat un control la sânge la Centrul Național de Interceptare a
Comunicațiilor (CNIC), aparținând SRI. De ce a organizat domnia sa acest
control și în baza cărei legi, nu ne spune. Nu ne spune nici cum anume a fost
organizat acest control și nici în ce direcții s-a desfășurat investigația. În
schimb, aflăm că absolut totul este în ordine. Că factorul uman aproape nu
contează. Că totul este automatizat în această țară în materie de interceptări.
Și mai ales că totul este autorizat. Nici o autoritate din România, și cu atât
mai puțin ICCJ, nu ne-a lămurit până în prezent de ce este necesar ca în
România să existe un număr disproporționat de mare de interceptări raportat la
populație. De ce aici se fac mai multe interceptări decât în state aflate în
prima linie a războiului antiterorist și mult mai expuse riscului de spionaj
militar, economic și științific. De ce au existat actori politici urmăriți prin
interceptări non-stop pe parcursul a patru-cinci ani de zile, din ordinul cui
s-au făcut aceste interceptări, cât au costat ele, ce beneficiu au adus și cum
a fost posibil, dacă tot sistemul este automatizat și perfect pus la punct, ca
fragmente din aceste interceptări să fie livrate opiniei publice de către
adversarii respectivilor oameni politici. Doamna Corbu nu suflă un cuvânt
despre toate acestea. Este însă interesant de aflat ce anume a determinat-o pe
doamna Corbu să se bage în gura lupului, lupul fiind în acest caz opinia
publică, și să țină cu tot dinadinsul să ne anunțe rituos că interceptările
efectuate de SRI s-au desfășurat în bună rânduială. Ce a obligat-o să își asume
această răspundere? Și mai ales cum explică doamna Corbu faptul că respectivele
concluzii ale controlului sunt formulate în limbajul tipic utilizat de serviciile
secrete și nicidecum în maniera practicată de magistrați. Acesta este însă doar
un detaliu al unei operațiuni venite să învie mortul, să-l scoată din groapă și
să îl repună în circulație.
Mortul, în acest caz, este faimosul binom SRI- DNA. El a fost conceput în
baza unor protocoale despre care CCR a constatat că sunt ilegale. Protocoalele,
la rândul lor, au avut drept bază, o bază în niciun caz juridică și
constituțională, o decizie CSAT luată sub regimul Traian Băsescu. Dacă
protocoalele sunt ilegale, cum în orice caz sunt protocoalele încheiate între
instituția condusă azi de doamna Corbu, SRI și DNA, atunci înseamnă că cei care
le-au semnat s-au plasat în afara legii. Și ar trebui să răspundă pentru asta.
Iar consecințele protocoalelor ar trebui anulate. În primul rând, chiar de
către ICCJ. Și în fine, semnatarii acestor protocole ar trebui sancționați
conform legii. Dar nu vedem nimic din toate acestea. Dimpotrivă. Nebunia cea
mai mare este că protocoalele încă sunt în vigoare, ceea ce înseamnă că ICCJ
refuză să respecte constatările Curții Constiuționale a României. Și asta se
întâmplă chiar azi.
Dar bomboana pe colivă este că unul dintre semnatarii și respectiv autorii
protocoalelor incriminate de CCR este în funcție și nu oriunde, ci chiar la vârful
Ministerului Justiției. Domnul Cătălin Predoiu a semnat un protocol ilegal. Cu
ani în urmă, când a îndeplinit aceeași funcție de ministru al Justiției în
administrația Traian Băsescu. Și când l-a slujit pe acesta îndeplinindu-i
întocmai și la timp dispozițiile, orchestrând trecerea prin asumarea
răspunderii, deci prin ocolirea dezbaterii publice și parlamentare, a celor
patru coduri: Civil, de Procedură Civilă, Penal și de Procedură Penală. Coduri
în cazul cărora, numai până în prezent și numai în baza unor sesizări făcute,
CCR a descoperit sute de încălcări ale legii fundamentale. Același Cătălin
Predoiu care, mințind opinia publică referitor la poziția Asociațiilor de
magistrați, a bătut ferm din picior, solicitând desființarea Secției speciale
pentru investigarea infracțiunilor din magistratură. Acum, tot Cătălin Predoiu,
căruia Iohannis i-a promis poziția de prim-ministru, după ce o altă panaramă,
Ludovic Orban va fi mazilit, din poziția de ministru al Justiției va schimba
întreaga garnitură de conducere de la nivelul Parchetelor, instalând acolo
oamenii pe care Klaus Iohannis îi dorește și care, acționând în baza Binomului
reînviat, din nou în parteneriat cu SRI și cu Înalta Curte, vor trece la
executarea sumară a celor care se împotrivesc deciziilor de la Cotroceni.
Tocmai de aceea, SRI-ul vechi, anterior lui Eduard Hellvig, trebuie să fie
declarat la fel de valid, la fel de bun și la fel de nepătat cum se pretinde a
fi actuala instituție. Dacă SRI este spălat și iată, acest lucru se întâmplă
chiar cu sprijinul Înaltei Curți, atunci sunt spălate și toate păcatele
anterioare ale instituției, asumate în nume propriu sau în parteneriat cu DNA
și cu Înalta Curte.
În zilele următoare veți auzi diverse voci mai mult sau mai puțin acoperite
din presă, din rândul analiștilor, sociologilor și ale oamenilor politici, care
vor sugera că dată fiind situația internațională explozivă și expunerea
României, se impune întărirea instituțiilor de forță ale statului. Și, atenție,
nu va fi vorba de spionajul extern. Ci, în primul și în primul rând, de
spionajul intern și de Parchet. Și din nou, România se va afla în prima linie a
statelor care își supraveghează la sânge proprii cetățeni.
Autor: Sorin Roșca Stănescu
Sursa: Sorin Roșca Stănescu Blog
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu