Din mai lungul articol al lui Boudreaux, sar peste partea despre individualismul liberal şi vă redau mai jos secţiunea cu adevărat de substanţă a acestuia. Pentru cei care vor să citească tot articolul, la final este linkul către acesta, sau li-l pot pune eu la dispoziţie.
Colectivismul covidic
Colectivismul covidic – ai cărui campioni se pare că nu știu că pericolele foarte reale ale covidului sunt limitate în mod copleșitor la cei bătrâni și la cei bolnavi – creează astfel de indivizi izolați.
Monstruosul individualism al colectivismului covidic
Colectiviştii covidieni
comandă indivizilor să păstreze distanța fizică unul față de celălalt și, în
multe cazuri, să rămână în mare parte limitați la casele lor. Aceste comenzi nu
iau deloc în considerare profilurile de risc extrem de diferite ale diferitelor
grupe de vârstă. Diktatele unice pentru toţi ignora distincțiile relevante
între indivizi făcuţi din carne și sânge.
Sub tirania colectivismului covidic, cei dintre noi suficient de norocoși să
rămână angajați deseori lucrează de acasă, închiși din locurile noastre de
muncă și cu interdicţia de a se amesteca fizic cu colegii. La sfârșitul
fiecărei zile, multe dintre locurile pe care le-am frecventat o dată pentru
recreere, mese, divertisment, sau simplă camaraderie simplă sunt închise sau cu
ordine de a limita ocuparea. Deci suntem mai predispuși să rămânem singuri
acasă.
Pregătim mai multe mese gătite acasă decât să mergem la restaurante. Efectuăm
mai multe reparații și îmbunătățiri la domiciliu decât să angajăm specialiști. Facem
exerciţii fizice singuri, mai degrabă decât cu alții la săli de sport. În
clasele lor de pe aplicaţia Zoom , copiii nu mai văd profesorii și colegii de
clasă față în față. Cu stadioane și alte arene blocate pentru fani, mai mulți
dintre noi vizionăm evenimentele sportive la domiciliu. Și de multe ori facem
acest lucru singuri pentru că colectivismul covidic, atunci când nu ne
poruncește să evităm adunări mari, chiar și în reședințe private, îi sperie pe
mulți dintre noi de a fi cu prietenii și familia extinsă chiar și atunci când
noi și familia noastră suntem în acea mare majoritate care au un risc foarte
scăzut de a suferi de Covid.
Idem pentru evenimente culturale. Din cauza colectivismului covidic, oamenii “participă” acum online, singuri acasă, la concerte muzicale și piese de teatru interpretate în auditorii și teatre goale.
Și, bineînțeles, călătorim mult mai puțin.
Chiar și atunci când suntem în prezența fizică a altora, măștile anulează cantități mari din comunicarea pe care noi oamenii o facem cu muşchii noştri faciali. Mai mult, măștile se combină cu păstrarea „distanței sociale” dintre noi – și cu plexiglasul omniprezent – pentru a face chiar și comunicațiile verbale înăbuşite și deformate. Interacțiunile personale în astfel de circumstanțe impersonale și nenaturale fac ca angajamentul nostru să fie unul cu celălalt mai puțin profund, mai îngust și mai puțin bogat și îmbogăţitor emoţional.
Colectivismul covidic înmulţeşte rapid indivizii detașați, izolați, singuri, posomorâți și antisociali pe care colectiviştii i-au pus-o multă vreme în cârcă individualismul liberal.
Homo evită-covidul
Există un alt mod, mai ales straniu în care indivizi disfuncționali foarte reali creați de colectivismul Covid sunt ca indivizi atomici fictivi, care pretind în mod fals colectiviştii, se află în centrul individualismului liberal. Asta este: Indivizii creați de colectivismul covidic sunt obsedați de un singur lucru, și anume, evitarea lui covidului. Iar oamenii care nu reușesc să urmărească obsesiv acest obiectiv sunt instruiți că eșecul lor îi marchează ca oameni răi, ca oameni care merită să fie disprețuiti și pedepsiți.
Diferențele dintre profilurile de risc și preferințele de risc sunt ignorate. Toată lumea trebuie să evite Covidul cu orice preț.
În timp ce economiștii folosesc adesea homo economicus ca o formulă simplificatoare atunci când teoretizează, nici un economist serios nu a insistat vreodată că indivizii din lumea reală se potrivesc de fapt descrierii homo economicus – un sociopat fictiv mohorât care își propune obsesiv să maximizeze bunăstarea sa materială îngustă. Cu atât mai puțin gânditori serioși nu au recomandat ca indivizii din lumea reală să se transforme în homo economicus. Dimpotrivă, colectiviştii covidieni, cred că homo evită-covidul este de fapt descriptiv pentru mulți indivizi și, atunci când nu descriptiv, prescriptiv.
Homo evită-covidul caută să maximizeze un singur lucru mărunt și numai acel lucru: evitarea lui Covid-19. Așa cum homo economicus caricatural este dispus, să zicem, să riște dezintegrarea familiei sale pentru a câștiga câțiva dolari în plus lucrând excesiv, homo evită-covidul este dispus să sacrifice legăturile de familie, prieteniile, calitatea educației copiilor săi și a propriei sale munci, simpla plăcere de a fi în restaurante și teatre cu alte persoane; totul, pentru chiar și mici reduceri în perspectiva lui de a lua covid. Pentru homo evită-covidul, nimic nu este la fel de important cum este evitarea lui Covid. Atâta timp cât perspectiva de a lua covid este mai mare decât zero, toți pașii pentru a-l evita sunt îndreptățiți în mintea lui Homo evită-covidul.
Aceştia sunt monștrii înfiorători eclozați de
colectivismul covidic. Această ideologie colectivistă profund iliberală
prosperă din cauza fricii iraționale generate de informații neobișnuit de
proaste. Și refuză să recunoască faptul că pericolele lui Covid-19, deși
într-adevăr reale, nu sunt la fel de mari ca cele sugerate de tipetele zilnice
ale ziarelor, și sunt foarte limitate la grupurile infime asupra cărora ar
trebui să fie concentrate atenția preventivă, dar nu este.
E timpul unei revolte împotriva colectivismului vid.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu