sâmbătă, 11 aprilie 2020

Susţineţi cu scrisori de intervenţie acţiunea formulată de judecătorul Petrescu Ioan împotriva interzicerii slujbelor religioase


Pentru cei care aveţi sau sunteţi parte dintr-o asociaţie sau fundaţie, aveţi alaturat cererea de interventie care ar putea fi formulata si judecata in dosarul nr 155/45/2020 aflat pe rolul Curtii de Apel Iasi, cu termen de judecata 14.04.2020.

In masura in care vreti sa va raliati ca asociatii, fundatii sau alte entitati cererii pe care reclamantul Petrescu Ioan, judecator de contencios administrativ la Curtea de Apel Bacau, a formulat-o in nume propriu si singular, am intocmit cerere de interventie, in care trebuie doar completat numele asociatiei si datele de identificare ale acesteia, precum si mentiunea numelui presedintelui care reprezinta asociatia,iar la final semnatura acestuia si stampila.
Cererile de interventie ar trebui transmise Curtii de Apel Iasi in dimineata zilei de 13.04.2020, la https://ca-iasi.ro/index.php/main/view/upload_files si in aceeasi zi, prin serviciu de curierat, in 2 ex, semnate si stampilate in original . Numai trimise cat mai rapid, pot fi judecate pe data de 14.04.2020, o data cu cererea principala si fara a determina amanarea judecatii acesteia. Avem astfel ocazia de a face ceva dincolo de a ne plânge.

CURTEA DE APEL IASI
DOSAR NR 155/45/2020
TERMEN DE JUDECATA 14.04.2020

                                               Domnule Președinte,

Subscrisa….. (denumirea asociatiei si datele de identificare ale asociatiei) în contradictoriu cu pârâtul Ministrul Afacerilor Interne,dl. Vela Ion Marcel, a carui citare o solicitam prin mijloace electronice afisate pe pagina oficiala: fax, email sau telefonic, la sediul Ministerului Afacerilor Interne situat în Piaţa Revoluţiei nr.1 A, sector 1, Bucureşti , formulam prin prezenta

        CERERE DE INTERVENTIE IN INTERES PROPRIU SI  IN INTERES ALATURAT

 cererii de chemare in judecata formulate de reclamantul PETRESCU IOAN- a carui citare o solicitam prin fax afisat pe pagina oficiala a locului de munca, Curtea de Apel Bacau-, pentru  pronunţarea unei hotărâri prin care să dispuneţi: - anularea parţială a art.2 din Ordonanţa militară nr.1/2020, astfel cum a fost modificată prin Ordonanţa militară nr.2/2020,ambele emise de pârât, respectiv eliminarea din ordonantele militare susmentionate a urmatorilor termini : 1. termenul,,religioase” conţinut în alin.1,conform căruia:,, (1) Se suspendă toate activităţile culturale, ştiinţifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear şi de îngrijire personală, realizate în spaţii închise.”, 2. sintagma ,,fara accesul publicului” din cuprinsul alin.2, introdus prin actul normativ modificator, potrivit căruia:,, (2) Se pot oficia slujbe în lăcaşurile de cult de către slujitorii bisericeşti/religioşi, fără accesul publicului, slujbele putând fi transmise în mass-media sau online. ” 3.expresia ,,la care pot participa maximum opt persoane” din alin.3, introdus prin actul normativ modificator, după care:,,(3) Se pot oficia acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, cununii, înmormântări), la care pot participa maximum 8 persoane, precum şi împărtăşirea credincioşilor bolnavi la spital sau la domiciliul acestora. ”.

Potrivit art 61 Cod procedura civila,” Oricine are interes poate interveni într-un proces care se judecă între părțile originare. Intervenția este principală, când intervenientul pretinde pentru sine, în tot sau în parte, dreptul dedus judecății sau un drept strâns legat de acesta. Intervenția este accesorie, când sprijină numai apărarea uneia dintre părți.”
Interesul pe care il pretindem in prezenta cauza indeplineste conditiile generale prevazute de art 33 din Codul de procedura civila, fiind determinat, legitim, născut și actual si cele speciale prevazute de art  1 si 2 din Legea 554/2004, fiind un interes public.
Potrivit art 2 alin 1 lit a, l, p, r , raportat la art 1 alin 1 din Legea 554/2004: Orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de către o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluționarea în termenul legal a unei cereri, se poate adresa instanței de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoașterea dreptului pretins sau a interesului legitim și repararea pagubei ce i-a fost cauzată. Interesul legitim poate fi atât privat, cât și public. Persoana vătămată - orice persoană fizică sau juridică ori grup de persoane fizice, titulare ale unor drepturi subiective sau interese legitime private vătămate prin acte administrative; în sensul prezentei legi, sunt asimilate persoanei vătămate și organismele sociale care invocă vătămarea unui interes public prin actul administrativ atacat. Interes public - interesul care vizează ordinea de drept și democrația constituțională, garantarea drepturilor, libertăților și îndatoririlor fundamentale ale cetățenilor, satisfacerea nevoilor comunitare, realizarea competenței autorităților publice. Interes legitim public - posibilitatea de a pretinde o anumită conduită, în considerarea realizării unui drept fundamental care se exercită în colectiv ori, după caz, în considerarea apărării unui interes public; Organisme sociale interesate - structuri neguvernamentale, sindicate, asociații, fundații și altele asemenea, care au ca obiect de activitate protecția drepturilor diferitelor categorii de cetățeni sau, după caz, buna funcționare a serviciilor publice administrative;”
Astfel, subscrisa intervenienta este o asociatie reglementata de OG 26/2000, care sustine fundamentele neamului romanesc, si anume credinta crestin ortodoxa si familia traditionala.
Prin urmare, interesul nostru in sustinerea cererii de chemare in judecata ce face obiectul dosarului nr 155/45/2020 este un interes public, avand in vedere ca prin susmentionatele ordonante militare s-a ingradit exprimarea libertatii de constiinta si exprimarea libertatii religioase a poporului roman crestin ortodox.
În fapt, poporul roman este majoritar credincios creştin ortodox , iar  prin dispozitiile atacate ii este  interzis in mod expres si neechivoc participarea la slujbele Bisericii Ortodoxe Române.
La data de 16 martie 2020, prin Decretul Presedintelui României nr.195/2020 s-a instituit starea de urgenţă pe întreg teritoriul României,pentru o perioada de 30 de zile.
În aplicarea acestui Decret şi a OUG 1/1999, modificată,au fost emise de catre pârât mai multe acte administrative unilaterale cu caracter normativ denumite ordonante militare.
 Prin art.2 din Ordonanaţa militară nr.1/2020 privind unele măsuri de primă urgenţă care privesc aglomerările de persoane şi circulaţia transfrontalieră a unor bunuri, publicată în M.Of.219/17.03.2020, au fost suspendata, intre altele, toate activităţile religioase realizate în spaţii inchise, iar  prin art.3 alin.1 din acelaşi act administrativ :,,(1) Se interzice organizarea şi desfăşurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spaţii deschise.” Prin art.9 alin.1pct.1 din Ordonanaţa militară nr.2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, publicată în M.Of.232/21.03.2020, au fost introduse la art.2 din Ordonanţa militara 1/2020, doua alineate-alin.2 şi 3, cu următorul continut:,, (2) Se pot oficia slujbe în lăcaşurile de cult de către slujitorii bisericeşti/religioşi, fără accesul publicului, slujbele putând fi transmise în mass-media sau online. (3) Se pot oficia acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, cununii, înmormântări), la care pot participa maximum 8 persoane, precum şi împărtăşirea credincioşilor bolnavi la spital sau la domiciliul acestora."
Dispoziţiile a caror anulare  o solicitam sunt nelegale deoarece:
1.Au fost emise cu exces de putere în sensul art.2 alin.1 lit.n din Legea 554/2004,republ.şi modificata prin Legea 212/2018, întrucât autoritatea emitentă- Ministrul Afacerilor Interne- şi-a exercitat dreptul de apreciere atât prin încălcarea limitelor competenţei prevăzute de lege, cât şi prin încălcarea drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor. Astfel, prin art.2 din Decretul 195/2020, ... pe durata stării de urgenţă este restrâns exerciţiul următoarelor drepturi...: a) libera circulaţie; b) dreptul la viaţă intimă, familială şi privată; c) inviolabilitatea domiciliului; d) dreptul la învăţătură; e) libertatea întrunirilor; f) dreptul de proprietate privată; g) dreptul la grevă; h) libertatea economică.”
Analizând acest articol se constată că nu formează obiect al restrângerii libertatea conştiinţei consacrata şi garantată ca libertate fundamentală în art.29 si  libertatea de exprimare  prevazuta de art 30 din Constituţia României,potrivit cu care, Libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale. (2) Libertatea conştiinţei este garantată; ea trebuie să se manifeste în spirit de toleranţă şi de respect reciproc.”.
Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credințelor și libertatea creațiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile”.
 După cum se observă din conţinutul normativ al primului alineat al art 29 din Constitutie, parte a libertăţii de conştiinţă o constituie libertatea de credinţă religioasă, care, prin alineatul 2 este garantată de Statul Român. Libertatea de credinţă religioasă are atât o componentă interioară, intimă, sentimentul religios, convingerea intimă în existenţa lui Dumnezeu, dar şi o componentă exterioară constând in manifestarea publică a credinţei prin participarea la slujbele (în principal Sfânta Liturghie) de adorare a Divinităţii,de mulţumire şi de cerere,slujbe oficiate de preoţi/episcopi şi slujitori bisericesti în lăcaul de cult, care este Biserica. Cum prin interzicerea accesului publicului-in speţă a credincioşilor- la serviciul religios care are loc în biserică, fara ca Decretul de instituire a starii de asediu să prevadă macar o restrângere a libertăţii conştiinţei, dispozitiile atacate au fost emise cu exces de putere deoarece, pe de o parte, pârâtul a încălcat limita competentei proprii in punerea in aplicare a respectivului Decret, dar şi libertatea fundamentală a conştiinţei cetăţenilor români credinciosi ortodocşi. Existând astfel un exces de putere se impune anularea dispozitiilor atacate pentru restabilirea legalităţii actului normativ cu atât mai mult cu cât au fost nesocotite dispozitiile art.77 teza I,respectiv, art.78 din Legea nr.24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative,republicată,conform cărora:,, Ordinele cu caracter normativ, instrucţiunile şi alte asemenea acte ale conducătorilor ministerelor şi ai celorlalte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate sau ale autorităţilor administrative autonome se emit numai pe baza şi în executarea legilor, a hotărârilor şi a ordonanţelor Guvernului.”,respectiv, ,,Ordinele, instrucţiunile şi alte asemenea acte trebuie să se limiteze strict la cadrul stabilit de actele pe baza şi în executarea cărora au fost emise şi nu pot conţine soluţii care să contravină prevederilor acestora.”
2. Restrângerea libertăţii de conştiinţă este disproportionata, atingând substanţa libertăţii de credinţă religioasă. Potrivit art.53 din Constituţia României,republicată:,,(1) Exerciţiul unor drepturi sau al unor libertăţi poate fi restrâns numai prin lege şi numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securităţii naţionale, a ordinii, a sănătăţii ori a moralei publice, a drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor; desfăşurarea instrucţiei penale; prevenirea consecinţelor unei calamităţi naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav. (2) Restrângerea poate fi dispusă numai dacă este necesară într-o societate democratică. Măsura trebuie să fie proporţională cu situaţia care a determinato, să fie aplicată în mod nediscriminatoriu şi fără a aduce atingere existenţei dreptului sau a libertăţii.”
În aplicarea acestui text constitutional, în motivarea Decretului 195/2020, se arată că,, restrângerea exerciţiului unor drepturi nu trebuie să afecteze substanţa lor, ci să urmărească un scop legitim, să fie necesară într-o societate democratică şi să fie proporţională cu scopul urmărit.” Contrar acestor limite ale restrângerii, dispozitiile a caror anulare o solicitam suprimă componenta exterioara a dreptului la libertate religioasa-manifestarea publică a credinţei prin participare la slujbele religioase în lacaşul de cult,componentă în lipsa careia componenta internă devine iluzorie, deci libertatea de credinţă religioasă devine practic inexistentă întrucât pentru credinciosii sănătoşi este interzis actul esenţial al comuniunii cu Divinitatea-în persoana Fiului lui Dumnezeu Iisus Hristos-şi anume împărtăşania cu trupul şi sângele Domnului, măsură fara precedent în istoria României. Se constată astfel că este incălcată în mod brutal proportionalitatea restrângerii câtă vreme este suprimata în esenţa sa chiar libertatea de credinţă religioasă, intruziune inadmisibilă faţă de dispozitiile imperative ale art.53 cu referire la art.29 din Legea fundamentală.
În conformitate cu doctrina canonică ortodoxă, liturghia duminicală sau din sărbători nu se poate săvârși fără prezența poporului credincios , preotului fiindu-i interzis să săvârșească liturghie fără popor, pe motivul că liturghia (termenul înseamnă “lucrare publică”) este un act de comuniune religioasă, în care preotul săvârșește serviciul religios pentru popor, nu în nume și folos personal. Obligarea poporului credincios (numit în ordonanță “public”) să rămână acasă, în timp ce preotul slujește liturghia, golește de sens actul liturgic în sine și reprezintă o ingerință nepermisă a statului în rânduiala liturgică a Bisericii Ortodoxe, în condițiile în care acesta este ținut de către art. 29 (3 și 5) din Constituție și de art. 9 (1) din Legea 489/2006 a cultelor să fie neutru față de orice credință religioasă.
Nefirescul suprimării slujbelor bisericesti este sintetizată de cel mai mare canonist al Bisericii Ortodoxe Române, Arhid. Prof. Dr. Ioan N. Floca, în manualul de drept canonic ortodox referențial pentru tot învățământul teologic românesc: “Pentru a exprima într-un mod cât mai grăitor și mai frecvent participarea laicilor la exercitarea puterii sfințitoare, s-a adoptat rânduiala rămasă tradițională de a nu se săvârși Sfânta Liturghie decât în prezența credincioșilor. De altfel, ea nici nu ar avea rost doar pentru clerici, nereprezentând o formă de închinare individuală sau destinată unei categorii din membrii Bisericii, ci o formă de închinare obștească, săvârșită prin prezența și conlucrarea tuturor, mai precis prin prezența și conlucrarea celor două elemente constitutive esențiale ale Bisericii, care sunt clerul și laicii”; Arhid. Prof. Dr. Ioan N. Floca, Drept canonic ortodox, legislație și administrație bisericească, vol. I, EIBMBOR, București, 1990, p. 260.
Prin urmare, masurile contestate prin cererea de chemare in judecata si prin prezenta cerere de interventie înseamnă o atingere gravă adusă înseși existenței libertății de conștiință religioasă a credincioșilor Bisericii Ortodoxe Române.
3 . Excluderea de la slujbe a unei categorii de membri ai Bisericii (credincioșii, numiți impropriu în ordonanță “public”), dar acceptarea altor categorii (preoți și ierarhi) creează premisele unei discriminări contrare art. 16 al Constituției, dar și prevederilor art. 53 (2) din Constituție, care impune nediscriminarea drept criteriu de legalitate a oricărei măsuri de restrângere a drepturilor și libertăților pe durata stării de urgență. Această discriminare se poate rezolva numai în sensul pozitiv al admiterii credincioșilor la slujbe, nicidecum prin interzicerea cu totul a slujbelor, pentru a-i priva și pe clerici de acestea.
Dispoziția potrivit căreia slujbele pot fi ținute de către preot și urmărite pe calculator sau pe media sociale de către credincioși ignoră faptul că liturghia bisericească este o lucrare sacramentală harică, ce presupune o prezență fizică și spirituală efectivă și activă a credinciosului, putând fi comparată cu categoria actelor juridice solemne, în care nu poate să lipsească vreuna dintre părți.
Prevederea Ordonanței militare nr. 2/2020 tratează, în mod inadmisibil, slujbele bisericești ca pe evenimente sociale ordinare, care pot fi urmărite pe media online, lucru deosebit de grav din punct de vedere bisericesc.
Dispoziția care impune un număr de 8 persoane la servicii religioase precum nunți, botezuri, cununii este una arbitrară, fără a exista vreun studiu științific serios care să demonstreze că prezența a 8 persoane asigură garanția nerăspândirii virusului. În plus, dispoziția este discriminatorie, deoarece nu ține seama de faptul că evenimente precum înmormântările ar putea aduna la căpătâiul celui decedat mai multe rude directe decât numărul prevăzut in ordonanta militara. În atare situație, cine și cum decide care dintre fii, nepoți, soți, părinți participă la acest eveniment irepetabil, încărcat de o mare emoție sufletească?
Dispozițiile din ordonanța militară pe care le contestăm vizează viața bisericească si a comunității ortodoxe în cea mai importantă perioadă din anul bisericesc și din viața spirituală a ortodocșilor: Postul Sfintelor Paști și, mai ales, Învierea Domnului. Interdicția aplicată creștinilor de a veni în noaptea de Înviere la biserică, face ca preoții slujitori să nu transmită mesajul Învierii nimănui, iar Învierea însăși să nu se adreseze nimănui, ceea ce este inadmisibil.
Pe parcursul istoriei poporului român, s-au consemnat mai multe situații de epidemii de holeră, ciumă sau alte boli puternic contagioase, dar nicăieri în istorie nu există consemnată o măsură de întrerupere a slujbelor bisericești în perioada Paștilor. Ordonanțele militare nr.1 şi nr. 2/2020 vor a inaugura o tristă premieră în viața religioasă românească, ceea ce este o atingere a existenței libertății de conștiință religioasă.
Măsurile luate de MAI prin aceste ordonanțe atacă direct existența libertății de expresie religioasă, prin faptul că introduc în mentalul colectiv al credincioșilor ortodocși idei contrare doctrinei ortodoxe: ideea că Biserica, Casa lui Dumnezeu, ar putea fi un loc de contaminare cu COVID-19, când de milenii se știe că Biserica este un spital în care puterea lui Dumnezeu vindecă astfel de molime; introduc ideea că pentru a te vindeca de această epidemie nu ai nevoie de Dumnezeu, El Însuși “izolat la domiciliu” de către ordonanțele MAI; îi despart pe credincioșii ortodocși de Dumnezeu și de sprijinul spiritual al Bisericii Ortodoxe, lăsându-i pradă singurătății, deznădejdii, fricii de moarte și propagandei alarmiste a mass-media, în condițiile în care credincioșii ortodocși în astfel de momente aleargă mai mult decât oricând la ajutorul lui Dumnezeu și au nevoie de ajutorul Acestuia; introduc ideea că Sfintele Icoane ar avea nevoie de dezinfecție, deși credincioșii ortodocși știu de milenii că ele sunt “dezinfectate” de lucrarea Duhului Sfânt în ele; introduc ideea că împărtășirea de la același Potir ar putea fi sursă de infectare, în ciuda faptului că această Împărtășire se practică frecvent în capelele spitalelor de boli infecțioase , iar a afirma că Trupul și Sângele lui Hristos sunt vehicule ale bolii este o blasfemie. Toate aceste idei cultivă necredința, blasfemia și delăsarea religioasă, punând în discuție însăși existența libertății de conștiință religioasă.
 Decizia de a participa sau nu la slujbele bisericesti trebuie să aparțină invariabil credinciosului, nicidecum statului.
În mediul online deja s-a lansat o petiție, numită Nu ne interziceți Sfânta Liturghie, semnată până acum de peste 3590 de oameni .
În drept,cererea de interventie de fata este întemeiată pe art. art 61 si urm Cod procedura civila, art 1, art 2, art 7 alin 5, art.8 din Legea 554/2004, astfel cum a fost modificata prin Legea 212/2018.
Depunem prezenta prin e-mail si fax, iar originalul semnat,în dublu exemplar,prin serviciul de curier.
Solicitam judecata în lipsă.
13.04.2020                                                                                Semnatura

miercuri, 8 aprilie 2020

Nu vor fi reintegraţi social decât cei care au imunitate: Prin boală sau... prin vaccin. Trăiască libertatea bazată pe anticorpi!


 You will need a immunity certificate to travel. That s how Bill ...
Miliardarul Bill Ackman:  S-ar putea imagina o lume în următoarele luni, în care toată lumea este testată și, cu excepția celor compromişi imunitar, toţi se întorc la o viață mai normală, dar mai distanțată social.
Purtăm brățări sau avem un certificat de telefon care indică statutul nostru și urmărește infecțiile acolo unde apar..
."

Certificate de imunitate în întreaga lume vor fi probabil emise de guverne în primul rând pentru cei vindecaţi și pentru cetățenii care au dezvoltat rezistență la COVID-19.

Pentru persoanele care au contractat virusul și care s-au recuperat, şi care, în mod normal, dezvoltă anticorpi pentru a combate virusul, ar putea fi biletul lor de aur pentru a scăpa din regiunile care au măsuri și blocaje sociale stricte.

Imaginați-vă doar că certificatele de imunitate acordate de guverne persoanelor care s-au recuperat sau au dezvoltat rezistența la virus ar putea fi considerate pașapoarte speciale care le vor permite să călătorească liber în state, țări și sau în lume — în timp ce toți ceilalți rămân înghesuiţi în casele lor sau în buncărele lor apocaliptice.

Unele dintre primele discuții în acest sens au început în Regatul Unit. Guvernul ar putea introduce pașapoarte de imunitate în rândul britanicilor care au contractat virusul și s-au recuperat pentru a putea reintra în economie, a informat The New York Times.

(Un certificat de imunitate) este un lucru important pe care îl vom face și la care ne gândim ...., a declarat ministrul sănătății, Matt Hancock, la o conferință de presă organizată de Downing Street.

E prea devreme pentru ca stiinţa să fie capabilă să ofere claritate în acest sens. Aș dori să nu putem decât să ne putem baza pe faptul că știința nu este încă suficient de avansată", a afirmat Hancock.
Purtătorul de cuvânt al primului Ministru Boris Johnson a declarat că Marea Britanie a făcut toate eforturile necesare pentru a determina cât de fezabile vor fi pașapoartele de imunitate.
Hancock a afirmat că un test de sânge este în curs de dezvoltare, care ar putea testa dacă oamenii aveau deja virusul sau aveau anticorpii care i-ar face rezistenți la infecție.

În Germania, cercetătorii pregătesc un studiu pentru a vedea dacă persoanele care sunt deja imune la virus ar putea reintra în câmpul muncii și ar putea primi pașapoarte de imunitate.

În Italia, președintele conservator al regiunii Veneto din nord-estul țării a propus un pașaport de imunitate pentru persoanele care posedă anticorpi care demonstrează că sunt rezistente la virus.

Fostul prim-ministru, Matteo Renzi, a numit-o "Legitimația Covid" pentru cei neinfectați care se pot întoarce la viața lor normală.

Pașapoartele de imunitate și „blocările intermitente” ar putea deveni realitate în lunile, trimestrele sau cel puțin în următorii câțiva ani – deoarece virusul ar putea rămâne mult mai mult decât au anticipat mulți.

Discuțiile despre aceste pașapoarte speciale au apărut săptămâna  trecută în politica americană, când președintele grupului democrat din Camera deputaților, Mike Stewart, a cerut guvernatorului din Tennessee Bill Lee să implementeze un "certificat de imunitate" pentru primii vindecaţi și pentru angajaţii din domeniul sănătății.

Stewart a spus că persoanele care au anticorpi și sunt imune la virus ar trebui deplasate în prima linie.

Trebuie să obținem resursele necesare pentru a testa toți lucrătorii din domeniul asistenței medicale, astfel încât să știm care dintre ei pot lucra fără teama de COVID-19 și care dintre ei au nevoie de protecție maximă împotriva VIRUSULUI, a declarat Stewart.

Și ca o confirmare mai mare ca pasapoartele de imunitate vor fi următorul mare lucru in lumea occidentala, sau poate peste tot in lume îl avem pe Bill Gates în 24 martie, oferind un interviu de 50 de minute lui Chris Anderson, curatorul de la TED, ong care organizează  TED Talks.

La minutul 34:14, Gates discută despre cum va fi viitorul într-o lume post-corona. El a declarat:
În cele din urmă, ceea ce ne trebuie este să certificăm cine este o persoană recuperată, cine este o persoană vaccinată...
...Pentru ca nu vrei ca oamenii să se plimbe printr-o lume în care vei avea unele ţări care nu-l vor avea sub control, din nefericire.
Nu vrei să blochezi complet capacitatea oamenilor de a merge acolo și de a se întoarce și de a se deplasa.
Astfel, în cele din urmă, va exista această dovadă a imunității digitale care va facilita redeschiderea globală.

marți, 7 aprilie 2020

Nu vă veţi mai putea ascunde de ochiul vigilent al guvernului. Cum vă vor urmări orice mişcare? Prin recunoaştera facială!


Industria datelor biometrice nu a fost niciodată cunoscută pentru ratarea unei ocazii de a obține profit. Mai ales atunci când vine în detrimentul vieţii private a oamenilor.

De la izbucnirea epidemiei COVID-19, companiile de recunoaștere facială au lucrat din greu pentru a crea un nou teren de vânzări care le va permite să își maximizeze profiturile.

În întreaga lume; Companiile de recunoaștere facială lucrează din greu pentru a convinge politicienii, autoritățile de aplicare a legii și publicul că camerele foto de imagistică termică vor contribui la stoparea răspândirii COVID-19.

Forbes.com este mult prea dornic să se alăture campaniei de imagistică termică, susținând că software-ul de recunoaștere facială/imagistică termică al ATHENA Security poate scana 1000 de persoane pe oră.
 
În cazul Covid-19, problema este în aeroporturi astăzi”, explică Lisa Falzone, directorul executiv pentru securitate al ATHENA. Pasagerii așteaptă în şiruri să li se ia manual temperaturile, ceea ce încetinește traficul. Cu ajutorul tehnologiei noastre, putem analiza 1000 de persoane pe oră.”
 
De fapt, Athena Security a mers atât de departe încât să combine detectarea febrei, recunoașterea feței și detectarea armelor într-un sistem de control de securitate complet.
 
„Sistemul nostru de detectare a febrei COVID19 face parte acum din platforma noastră, împreună cu sistemul nostru de detectare a armelor de foc, care se conectează direct la sistemul actual de camere de securitate pentru a oferi o detectare rapidă și precisă a amenințărilor – inclusiv arme de foc, cuțite, și acțiuni agresive. De asemenea, sistemul nostru vă poate atenționa asupra căderilor, accidentelor, și vizitatorilor care nu sunt bineveniți.
 

După cum se menționează în Forbes.com, ceea ce face ca software-ul ATHENA să fie atât de unic este capacitatea acestuia de a transmite autorităților alerte în timp real.
 
Ceea ce este diferit în ceea ce privește sistemul ATHENA, explică Falcon, este capacitatea acestuia de a trimite alerte imediate părților interesate, care pot lua apoi o decizie în cunoștință de cauză cu privire la modul de acțiune.
 
Cel mai înfricoşător lucru în ceea ce privește proliferarea camerelor de recunoaștere facială/imagistică termică este faptul că oferă autorităților de aplicare a legii puteri similare cu cele ale lui dumnezeu pentru a identifica și a pune în carantină pe oricine se dorește.

Recunoașterea facială în timp real este oferită universităților și spitalelor gratuit

Industria datelor biometrice a dat o nouă formulă marketingului, oferind universităților și spitalelor o recunoaștere facială gratuită în timp real.

Un comunicat de presă recent de la Jumio, a dezvăluit că își donează serviciile de verificare a identității prin recunoaștere facială spitalelor și universităților din SUA și din Marea Britanie.
 
Începând de astăzi, Jumio va furniza servicii gratuite de verificare a identității prin intermediul soluției noastre bazate pe inteligenţa artificială, complet automatizate, Jumio Go, oricărei organizații calificate implicate direct în ajutorul acordat lupteiu împotriva COVID-19, inclusiv (dar fără a se limita la): spitale și universități. Această ofertă gratuită este formată din Jumio Go, soluția noastră de verificare a identității complet automatizată în timp real".

DroneUp sugerează că aplicarea legii ar putea utiliza dronele cu imagistică termice sub scuza monitorizării oamenilor pentru COVID-19.

Asigurarea este esențială în vremuri nesigure. Acesta este motivul pentru care DroneUp funcționează împreună cu măsurile de reglementare FAA, deoarece colaborăm cu oficiali de stat și locali pentru a asigura siguranța tuturor. Încurajăm cu fermitate colegii noștri operatori de drone să devină conștienți de protocol și reglementări pe măsură ce pandemia evoluează.

Același scenariu se desfășoară în întreaga țară, cu peste 1.500 de departamente de poliție care utilizează drone pentru monitorizarea publicului. În Michigan, Recent, Biroul lui Hillsdale Sheriff a achiziționat o dronă DJI  MatRice 210 echipată cu imagistica termică. În plus, trei departamente de poliție au preluat supravegherea prin drone la un nivel complet nou.

Departamentul de Poliție din Kentucky din Owensboro a creat o echipă de supraveghere prin dronă cu imagistică termică cu 10 membri.

Departamentul de Politie al Owensboro Recent a creat o echipă de vehicule aeriene fără pilot, formată din 10 membri, care a fost instruită și certificată să zboare în interiorul orașului drone de 2,300 de dolari US.”

În Texas, Echipa de reacție fără pilot pentru siguranţa publică a făcut un parteneriat cu echipa aeriană de reacţie la incidente pentru a contribui la extinderea supravegherii poliţieneşti prin drone.

Obiectivul este de a crea o rețea robustă de respondenți cu drone și experți în sisteme de informații geografice, capabili să ofere asistență directă și informații privind localizarea în timpul unor urgențe complexe, cu o extindere rapidă a incidentelor, și dezastre majore. Comunicarea și cooperarea sporite sunt esențiale pentru implementarea cu succes a dronelor și a altor sisteme fără pilot în sprijinul operațiunilor de siguranță publică”, a declarat Travis Calendine, președintele echipei de reacţie fără pilot pentru  siguranța publică, North Texas.

Departamentul de Poliție din Chula Vista (CVPD), probabil că cel mai faimos departament de poliție pentru supravegherea prin drone din țară creează o zonă de supraveghere prin drone de 52 mile pătrate.

CDSV poate acoperi proactiv aproximativ 17 din cele 52 de mile pătrate ale orașului nostru cu drone lansate de pe două site-uri. Scopul nostru din acest an este să adăugăm site-uri de lansare pentru a oferi acoperire de 100% în timpul zilei, 7 zile pe săptămână, până la sfârșitul anului", a declarat Vern Sallee, căpitanul operațiunilor de patrulare.

Teama de cornavrus din întreaga lume este atât de larg răspândită încât MIT, Harvard și Clinica Mayo au creat o nouă aplicație de avertizare COVID-19, numită "Private Kit".
După cum explică Fast Company, Private Kit va alerta un utilizator atunci când cineva infectat cu virusul COVID-19 este în apropiere. Poate că ar putea folosi această aplicație pentru a-i alerta când un zombie (Walking Dead) este pe aproape?
 
Cercetătorii au lansat o aplicație în beta care alertează persoanele atunci când intră în contact cu o persoană diagnosticată cu COVID-19, reducând posibil răspândirea virusului în cazul în care aplicația este descărcată de o mare parte a populației.

 Desigur, există un truc la utilizarea Privat kit-ului: utilizatorii își vor pierde intimitatea.
 
După ce descărcați aplicația și consimțiţi să partajaţi locația (ceea ce este necesar pentru ca aplicația să funcționeze), aplicația începe să vă urmărească. Dacă vă întâlniţi cu o persoană diagnosticată cu coronavirus care are și ea aplicația, veți primi o notificare care vă va spune când și pentru cât timp.
 
Companiile de recunoaștere facială precum Veriff arată cât de puțin le pasă de viața privată a tuturor, oferind universităților și furnizorilor de servicii medicale 1 milion de verificări gratuite ale identității.

Potențialii beneficiari ai verificării gratuite variază de la universități, care trebuie să verifice oamenii care iau examene la piețe care au voluntari care ajută persoanele aflate în dificultate și registre care ar putea aborda conturi false și ar putea crea baze de date fiabile despre persoanele aflate în carantină. Dar și furnizorii de servicii digitale de sănătate, organizațiile care luptă împotriva știrilor false și nu numai.

Dacă corporațiile, politicienii și organele de aplicare a legii pot convinge un public apatic că aparatele pentru recunoașterea facială, imagistică termică și detectarea armelor de foc ne pot asigura siguranța, atunci viața noastră privată va dispărea înainte ca COVID-19 să-și termine cursul.

Milioane de cetăţeni din UE se roagă pentru victoria lui Putin

Încă în șoaptă, atitudinile est-europene față de războiul din Ucraina încep să se întoarcă în favoarea Rusiei sau, cel puțin, să se îndepărt...