Sunt implicat în construcţia unui nou partid, dar nu despre el vreau să
vorbesc acum. Textul, pe care vi-l voi supune atenţiei, cale de mai multe episoade, nu are nimic a face
cu activitatea organizatorică şi nu reprezintă documentele programatice ale
acestuia, fiind anterior acestora şi independent de ele.
Este,
în primul rând, un punct de vedere asupra lumii în care ne mişcăm, începând cu
România.
Este,
în al doilea rând, acea analiză care să ne răspundă tuturor la întrebările dacă
şi de ce este nevoie de o nouă construcţie politică şi cum ar trebui să fie ea.
Este,
în al treilea rând, un excurs necesar pentru ca aceia care nu sunt implicaţi în
politică, ci doar îi trăiesc consecinţele, să aibă o bază de pe care să
înţeleagă cum gândesc şi ce îşi propun să facă cei care pregătesc noua
formaţiune.
România după 23 de ani
De
oriunde ai privi-o, din afară sau dinăuntru, România pare lipsită de direcţie
şi de voinţa de a-şi găsi una: societatea este atomizată, iar naţiunea nu are,
măcar schiţat, un ideal naţional, care să o unească şi către care să se
îndrepte, şi nici un proiect naţional, prin care să fie atinsă acea realitate
viitoare (idealul) mai bună decât cea prezentă. Din această cauză România apare
ca un vehicul condus de un şofer beat, fără carnet, care nu vede, nu aude, nu
cunoaşte automobilul şi nici nu e interesat să-l conducă, deşi l-a furat tocmai
ca să-l conducă; adică exact situaţia guvernelor care au ocupat Palatul
Victoria şi care, în toţi aceşti ani, cu mici abateri de la regulă, nu au
administrat treburile ţării, ci pe ale lor, nu au fost interesate de starea
societăţii româneşti, nici de purtarea ei către mai bine. În acest context, N.A.T.O. şi U.E.,
apărute pe drum şi interesate, din diverse motive, de România, au fost folosite
fără jenă ca nişte oportunităţi de a mima actul responsabil şi a atrage
susţinerea maselor. Şi dacă s-au mai întâmplat şi lucruri bune pentru români,
asta a ţinut de cu totul altceva decât de dorinţa, de ştiinţa şi de putinţa
celor care ne-au condus.
Condamnaţi la opulenţă şi desfrâu
Fenomenul politic românesc postdecembrist se caracterizează prin
aglomerarea indivizilor, grupurilor şi straturilor care au un unic scop:
îmbogăţirea. Orice alte declaraţii de intenţie sunt perdele de fum, minciuni
menite a le acoperi activitatea reală. Setea de înavuţire, de câştig rapid şi
consistent, s-a transformat într-o forţă de blocare a societăţii. Apariţia unui
astfel de segment al societăţii, pe cale de a deveni o clasă, preocupat doar de
acumularea prin orice mijloace, lipsit de morală şi de cultură, dezinteresat şi
chiar agresiv faţă de dimensiunea spirituală a omului, risipitor şi hedonist, a
devenit o piedică în plus, alături de infestarea comunistă, în calea
reechilibrării societăţii româneşti.
Gol în interior, putred şi putrefiant pentru tot ce atinge, dependent de
haos şi gălăgie, mediu în care poate spori şi îşi poate prelungi existenţa
decreativă, acest segment alcătuit din politicieni afacerişti mafioţi,
funcţionari afacerişti mafioţi, infractori afacerişti politicieni, activând cu
toţii în afara legii, sau siluind legea după interesele lor, este preponderent
în noua burghezie românească. Existenţa lui împiedică organizarea interioară a
altor construcţii sociale, sporeşte dezordinea şi confuzia, polarizarea
socială, suferinţele fizice şi psihice, decimarea populaţiei, derapajele
antisociale.
Din portofoliul existenţial al celor mai mulţi politicieni de astăzi,
lipsesc responsabilitatea, competenţa, bunul simţ, bunăvoinţa, preţuirea
adevărului şi înfăptuirea binelui, modestia, generozitatea, înţelepciunea,
curajul.
Expresii ale structurilor comuniste şi securiste şi ale unor reţele mafiote
sau oculte, apărute în jurul lor, sau create pentru a servi unor scopuri de
informare-dezinformare şi reprimare, conducerile partidelor, care au deţinut
puterea în această perioadă, au dus, chiar dacă pe căi diferite, o aceeaşi
politică de negare a fiinţei umane şi a comunităţii naţionale prin aservirea
acestora intereselor personale de avuţie şi putere şi prin abandonul interesat
în faţa intereselor externe, adesea prea puţin concordante cu ale românilor.
Mare parte din cei care i-au urmat pe liderii partidelor nu s-au diferenţiat în
mod fundamental de aceştia. Pseudo-cultura şi falsitatea mediului politic au
adâncit confuzia, dezorientarea şi deznădejdea, deci şi manevrabilitatea
electoratului, victimă a unor motivaţii
sentimentale sau conjuncturale, ale acestui politicianism dizolvant şi
parazitar.
În fiecare zi sunt bătuţi, schingiuţi fizic şi sufleteşte, aruncaţi în
stradă, violaţi şi omorâţi copii; sunt
bătuţi, înşelaţi, aruncaţi pe străzi şi omorâţi, sau mor de foame, frig şi
boli, bătrâni; mor, devin alcoolici, înnebunesc tineri şi maturi. Se droghează
şi suferă, pierd contactul cu realitatea sau mor copii, tineri, maturi. Se
suferă de foame, frig şi mizerie. Se suferă de analfabetism, de lipsă de
cultură şi de subcultură. Se suferă de spălare pe creier, de dezorientare, de
deznădejde, de haos. Se suferă de comunism, de capitalism socialist, de lipsa
valorilor, de falsificarea valorilor, de lipsa principiilor, de lipsa de
istorie, de lipsa de tradiţii, de uniformizare. Şi, în afara cazurilor de
predispoziţie către alcool, lene, dezechilibru, în toate celelalte cineva (unul sau mai mulţi, politicieni,
funcţionari şi partenerii lor, oameni de afaceri mafioţi) e de vină; cineva nu
i-a ajutat pe aceşti oameni, sau, mai rău, i-a minţit, i-a înşelat, i-a furat,
i-a forţat să ajungă unde au ajuns, i-a împins în prăpastie. Sunt o mulţime de
ticăloşi, în ţara asta, care trăiesc fără a simţi faţă de victimele lor decât
dezinteres şi dispreţ. Sunt, în afara
puşcăriilor, condamnaţi la opulenţă şi desfrâu mult mai mulţi criminali decât
în spatele gratiilor.
Comunismul post-comunist
România de azi este încă, din multe
puncte de vedere, o ţară comunistă pusă într-o vitrină pe care scrie altceva.
Cele câteva acumulări capitaliste, câteva simulări ale unor mecanisme economice
de piaţă, câteva exerciţii zise de democraţie, câteva serii de tineri, în mare
parte dezorientaţi sau prost orientaţi, care au părăsit facultăţile şi nu ştiu
cum să părăsească mai repede şi România, câteva instituţii fantomă ale statului
de drept nu sunt suficiente pentru a schimba lucrurile.
Distrugerile operate de comunism la nivel uman sunt, deşi încă puţin
analizate şi evaluate, devastatoare. Egalitarismul, ateismul, materialismul
ştiinţific şi dialectic, marxismul şi toate ingredientele lor au distrus
generaţii întregi şi au transformat în indivizi milioane de persoane cărora
le-au furat identitatea, le-au mistificat scara valorilor, le-au distrus
sistemul moral sau vocaţia personală. În acţiunea lor premeditată, de mutilare
a conştiinţelor, comuniştii i-au asmuţit pe unii împotriva altora, i-au făcut
să se trădeze, să se reclame, să se trimită unul pe celălalt în puşcărie, în lagăr sau la moarte, i-au îndopat cu
adevăruri mincinoase, cu false mituri şi idealuri, au practicat şi încurajat barbaria, abuzul, cultul
persoanlităţii, dubla măsură, prefăcătoria, şmecheria, violenţa. Pe toate
acestea le întâlnim şi astăzi din plin. Noii politicieni, majoritatea
capitaliştilor şi funcţionarilor de la toate nivelurile, repetă cel mai adesea,
conştient sau inconştient, la scara poziţiei ocupate, modelul activistului de
partid, al securistului sau miliţianului, updatat şi upgradat cu condimente
specifice formulei liberale “fiecare pentru sine”.
Şi peste toate acestea au venit binefacerile capitalismului socialist
modelat de marxismul cultural, în care singura valoare, singurul principiu
fundamental, singura dimensiune esenţială a omului este consumul, drogul care
îi este administrat împreună cu prescripţiile ideologiilor corectitudinii
politice, pentru a nu vedea cum este transformat, clipă de clipă, într-o legume
ascultătoare, o fiinţă depersonalizată, fără sens, fără direcţie, fără viitor. Dar
despre acestea în episoadele următoare. (Va
urma)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu