de Bogdan Stanciu
De la comisie, propunerea a plecat spre plen, unde va fi supusă votului final cu raport de RESPINGERE (7 voturi contra unul), ceea ce înseamnă că cel mai probabil va fi respinsă definitiv de plen (Senatul fiind cameră decizională).
Religia e otravă. Protejează-ți copilul!
Poster de propagandă bolșevică, URSS, anii 1920.
Dupa cum vedem, tema
antagonismului fals între Școală și Biserică, practicat intens azi de
secular-umaniști, nu e deloc nouă.
Inițiatorul acestei propuneri de lege vizează, în fapt, eliminarea
orei de religie prin transformarea sa într-o materie opțională,
satelit, la bunăvoința directorului de școală și în funcție de resursele
acesteia. Cercurile secularist-ateiste care presează,
prin intermediul acestei acțiuni, dar și al „formatorilor de opinie”
permanent vânturați prin presă, știu foarte bine că, astfel, religia ar
deveni aproape imposibil de predat, adică exact ceea ce ei încearcă, cu
disperare, de 20 de ani.
În definitiv, planul de producere a unei
mutații societale profunde, dorite de partida secularistă, nu poate
reuși atâta vreme cât copiii se află încă sub controlul părinților lor,
iar la școală, așa viciată cum este, se mai studiază un sistem de valori
bi-milenar, probat istoric și solid.
Tot în această strategie se include și
încercarea, eșuată de 10 ani încoace, de introducere a unor cursuri
obligatorii de „educație sexuală” – subiect pe care am scris până acum de ne-au durut mâinile.
De asemenea, anul trecut, la discutarea
propunerilor de revizuire a Constituției, s-a încercat modificarea unui
articol care conferă autorității parentale un statut superior față de
puterea contrară pe care statul o poate exercita.
Forumul
Constituțional s-a dovedit a fi un simplu instrument în mâna unor
grupări contraculturale agresive, care promovează o ideologie
extremistă. Propagandiștii ateismului, deviațiilor sexuale și
imoralității au acaparat dacă nu dezbaterile (la care au fost admiși, de
formă, și reprezentații coalițiilor de ONG-uri tradiționaliste) cu
siguranță pârghiile de decizie care au pus concluziile, în documentul
final regăsindu-se aproape exclusiv propunerile acestora – „distilate”
sau chiar reproduse de-a dreptul.
Iat-o pe cea despre care vorbeam:
Art. 29 (6)
Părinții sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor
convingeri, educația copiilor minori a căror răspundere le revine, în conformitate cu principiul interesului superior al copilului.
Față de formularea actuală a fost adăugat apendicele „în conformitate cu principiul interesului superior al copilului.”
Problema, semnalată atunci și de Consiliul Legislativ, este CINE decide care este interesul superior al copilului? Statul sau părintele?
Teza actuală îi nemulțumește pe cei care urmăresc remodelarea
conștiinței copiilor conform cu ideologia seculară. Intenția lor reală
este reducerea autorității parentale și favorizarea celei „oficiale”, în
condițiile în care aceasta ar trebui să fie „laică” (termen pe care ei
îl confundă intenționat cu „atee”) și chiar să își asume tot mai mult
rolul de „părinte protector”. Ca atare, viitoarele
conflicte între cele două autorități, mai ales în ceea ce privește
educația MORALĂ a copiilor (domeniu atins de orele de religie și
„educație sexuală”), vor da câștig de cauză statului, așa cum vedem spre exemplu că se întâmplă în Germania unde părinții fac pușcărie dacă refuză să-și trimită copiii la ora de „educație sexuală”.
Concluzia mea de atunci era că:
ceea ce s-a
petrecut la Forumul Constituțional a fost o încercare de lovitură de
stat fără arme, prin forța și influența unor ideologii străine
spiritului nu doar românesc, ci omenesc în general. Acestea alcătuiesc
vârful de lance al „revoluției culturale”, despre care am vorbit în
repetate rânduri și care este infinit mai periculoasă decât un război
civil: revoluția culturală distruge societatea prin necrozarea celor 3
piloni ai acesteia: familia, credința și școala.
Înapoi la ora de religie.
Inițiatorii propunerii legislative au
încercat amânarea dezbaterii de ieri de la Senat până la publicarea (și
intrarea în efect, deci) deciziei Curții Constituționale, dorind să conexeze ideea centrală a propunerii legislative, care se referă la STATUTUL orei, cu speța de la CCR, anume ORGANIZAREA acesteia, respectiv modul de înscriere la oră.
Pentru publicul general, mai ales
postacii anti-creștini de profesie, diferența între cele două aspecte e
neglijabilă. Ea există însă și este cât se poate de limpede. Evident, seculariștii
nu se pot mulțumi cu decizia CCR, căci scopul lor este eliminarea
Religiei din trunchiul comun, adică din rândul materiilor cu statul
OBLIGATORIU, aspect de care CCR nu se atinge.
Comisia de Învățământ nu a „mușcat” la diversiune, așa că acum după respingerea propunerii legislative urmează noua bătălie: modificarea legii Învățământului, cerută imperativ prin decizia CCR.
În fapt, decizia Curții va duce la
dispariția din lege a prevederilor neconstituționale, mai exact a alin 2
al Art. 18 din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, și NU A ÎNTREGULUI
ARTICOL. Aliniatul precizat se referă la modul în care se face
înscrierea la ora de religie, iar restul aliniatelor, la EXISTENȚA orei de religie CONFESIONALĂ, conform art. 32 din Constituție:
„(7) Statul
asigură libertatea învăţământului religios, potrivit cerinţelor
specifice fiecărui cult. În şcolile de stat, învăţământul religios este
organizat şi garantat prin lege.”
Deci efectul prim al publicării deciziei
CCR va fi acela că materia „religie” va deveni… la fel de obligatorie
ca și matematica, fără posibilitatea retragerii elevului de la oră! Acum
se poate înțelege nemulțumirea și ușoara panică a partidei ateiste,
care dorea să lege dezbaterea de ieri de decizia Curții Constituționale.
Evident, legea va trebui modificată în
scurt timp (45 de zile este termenul legal) pentru a fi pusă în acord cu
hotărârea judecătorilor. Și aici va fi o nouă luptă pentru că fiecare
parte va încerca să obțină cât mai mult posibil. Dar despre aceasta, cu
altă ocazie.
Revenind la votul de de ieri de la Senat, 3 ONG-uri laice (laic, reamintim, înseamnă cel care nu este cleric și vine de la un termen care semnifica, în original, poporul lui Dumnezeu), Asociația Familiilor Catolice, Asociația Generală a Românilor Uniți și Federația Organizațiilor Ortodoxe PRO VITA, au remis un memoriu – la fel ca și la Camera Deputaților – prin care au solicitat respingerea propunerii legislative.
Primul scop al memoriului a fost
acela de a re-afirma falsitatea tezei conform căreia totul se reduce la
o luptă între „societatea civilă” și Biserica Ortodoxă (în mod bizar, unii au impresia că doar religia ortodoxă se predă în școli). Antagonizarea
aceasta este nerealistă, dar intens promovată deoarece una din
strategiile ultra-minorității neo-marxiste este aceea de a ocupa spațiul
public și a striga „noi suntem societatea civilă”.
- În expunerea de motive nu este citat
nici măcar un singur studiu profund, serios, pe tema religiei în școli.
Opiniile individuale, indiferent cât de avizate, rămân simple opinii.
- Studiile recente de psihosomatică și de
psihologie pozitivă arată în general corelații pozitive între
„religie”/„spiritualitate” și sănătate, altruism, responsabilitate,
situație familială.
- Expunerea de motive exhibă, absolut
nerușinat, un adevărat discurs al urii împotriva religiei ca atare,
văzută ca un lucru eminamente negativ, care poate doar îndoctrina
copiii.
- Presupuse „tare” ale adolescenților
sunt puse pe seama prezenței orei de religie în școli. Faptul ca religia
este folosita drept tapul ispasitor, cauza prin excelenta a relelor
sociale (reale sau nereale), ar trebui sa fie, pentru orice om de buna
credinta, fie el si ateu, dovada unei partiniri evidente si a unei
opinii militante, iar nu neutre, laice in adevaratul sens al cuvantului.
- Se încearcă eliminare din ecuația
școlii a părinților. O atitudine nefirească, mai ales în cazul României,
unde religia are un pronunțat caracter social, fiind vorba despre
biserici de veche tradiție.
- Se induce în eroare cu privire la
statutul disciplinei: Religia este inclusă în trunchiul comun. Ea nu
poate fi o materie facultativă, întrucât în planul educațional nu există
așa ceva, noțiunea fiind absentă din Legea educației, unde sunt
prevăzute doar disciplinele din trunchiul comun („obligatorii”) și cele
„la decizia școlii” („opționale”). Nu disciplina Religie este
„facultativă”, ci participarea la ora de Religie este facultativă!
- Subliniem că recenta decizie a Curții
Constituționale nu are nicio legătură cu statutul Religiei ca materie
parte din trunchiul comun de studiu, ci doar reglementează modul de
înscriere al elevilor.
- Calitatea orei de religie și oportunitatea introducerii „Educației civice” sunt două subiecte distincte. Argumentul încărcării curriculei este conjunctural, nu de fond.
- Nu se poate face „istoria
religiilor” în loc de „religie” pentru că sunt lucruri diferite.
Religiile nu pot fi prezentate într-o manieră strict neutră.
Neutralitatea înseamnă și neutralizarea, adica relativizarea și
devalorizarea lor.
- Inițiatorul face o echivalare deliberată și falsă între predarea religiei pe baze confesionale și îndoctrinare.
- Propunerea legislativă nu răspunde
niciunei nevoi reale de legiferare, fiind doar expresia intereselor unor
grupuri de presiune seculariste.
Deocamdată atât, dar promit să revin cu o surpriză. Plăcută unora, indigestă altora.
Sursa: Cultura vieţii