Slovacia a venit cu o idee (la ei este deja o decizie de stat) interesantă: Primirea numai a refugiaţilor creştini din Siria.
Cum lupta pentru păstrarea creştinismului în zona respectivă este deja pierdută soluţia Slovaciei însumează latura umanitară generală cu cea orientată către salvarea vieţilor acestor oameni, mult mai ameninţaţi decât ceilalţi. Şi în felul acesta, avem grijă şi ca să nu deschidem o poartă pe care să ajungem fie să nu o mai putem închide, fie să nu mai aibă cine să o închidă.
Şi în loc de moschee mare mai bine un complex sportiv pentru copii. Iar cei care vor să se manifeste "viguros" islamic sunt liberi să se alăture fraţilor lor din zonele amintite.
Cum lupta pentru păstrarea creştinismului în zona respectivă este deja pierdută soluţia Slovaciei însumează latura umanitară generală cu cea orientată către salvarea vieţilor acestor oameni, mult mai ameninţaţi decât ceilalţi. Şi în felul acesta, avem grijă şi ca să nu deschidem o poartă pe care să ajungem fie să nu o mai putem închide, fie să nu mai aibă cine să o închidă.
Şi în loc de moschee mare mai bine un complex sportiv pentru copii. Iar cei care vor să se manifeste "viguros" islamic sunt liberi să se alăture fraţilor lor din zonele amintite.
Slovacia are stat laic iar "mentalitatea" este eretica - doar din astfel de minte poate veni rezultatul contabilitatii cu persoane care nu sint "vazute" oameni cu... suflet.
RăspundețiȘtergerePebntru ortodocsi:
Cine este aproapele nostru?
Răspunsul ni-l dă Însuşi Mântuitorul, în frumoasa parabolă despre samarineanul milostiv (Luca 10, 29-37), ... aproapele nostru este orice om, fără nici un fel de deosebire.
După învăţătura creştină, toţi oamenii sunt fii ai aceluiaşi Tată Ceresc.
Dragostea crestina, atat dragostea de Dumnezeu cat si cea catre aproapele se dovedeste prin faptele bune, precum: milostenia, ajutorarea celor din nevoi, primirea de straini, mangaierea si cercetarea celor suferinzi, sustinerea celor slabi, ascunderea defectelor altora, iertarea celor ce ne-au suparat, rugaciunea pentru binele altora, jertfirea de sine pentru altii etc.
(II Corinteni 8, 22; I Tesaloniceni 2, 6; II Timotei 2,10; I Ioan 3, 6; Luca 17, 4; Efeseni 4, 32; II Corinteni 9,14).
Părintele Serafim Rose: Trebuie să luaţi aminte la necazurile celorlalţi, să le aduceţi mângâiere şi să-i ajutaţi să scape din ele. Toate aceste lucruri ajută la vieţuirea în har în Biserică“.
...din însuşirile dragostei către aproapele:
- Lucrătoare şi jertfelnică, adică arătându-se prin fapte. „Să nu iubim cu vorba, numai din gura, ci cu fapta şi cu adevărul” (I Ioan 3,18). „Dacă un frate sau o soră sunt goi şi lipsiţi de hrana cea de toate zilele, şi cineva dintre voi le-ar zice: Mergeţi în pace! Încălziţi-vă şi vă săturaţi; dar nu le daţi cele trebuincioase trupului, care ar fi folosul?” (Iacov 2, 15-16).
- Universală, adică să cuprindă pe toţi oamenii, fiindcă precum s-a spus, toţi sunt fiii lui Dumnezeu şi Domnul nostru Iisus Hristos nu îndepărtează pe nimeni de la dragostea Sa.
Desigur, dragostea trebuie să se arate mai întâi faţă de cei cu care Dumnezeu ne-a pus în legătură mai strânsă, de rudenie sau de prietenie. Totuşi, ea nu trebuie să înceteze de a fi atotcuprinzătoare.
Sfantul Ioan Damaschinul scrie despre islamism in cartea sa "Despre erezii" caci religia musulmana este o erezie ariana.
Ereticii, fiind vrajmasi ai lui Dumnezeu (Psalm 36, 20 si 91, 9), nu avem voie sa-i iubim, ca pe crestini, ca ei sunt "fii ai diavolului", "pui de vipera" (Matei 3, 7; 12, 34; 23, 33; Luca 3, 7).
Spune cineva:
„… musulmanii au doua standarde de morala, unul pt cei de-o religie cu ei si altul pt „necredinciosi" (infideli...)? ... standard de morala cultivat si ajuns litera de lege in timpul imperiilor musulmane, ... a intrat in memoria populatiilor musulmane?
... au derogare sa te minta, sa te fure, sa te omoare, fara a da socoteala in fata nimanui, chiar si nevinovat ?
... au obligatia (!) sa te converteasca cu de-a sila daca nu esti receptiv altfel?”
================
In concluzie - sa ii primim - dar conditionat:
- sa fie cazati separat, in amenajari speciale suptravegheate si fara libera deplasare in afara incintei
- sa isi ia obligatii in moid solemn (sa jure pe ce crede fiecare public si sa sa semneze inscris oficial care se pastreaza de autoritatea romana):
1. de a respecta legile statului
2. de a respecta cultura si traditiile ROMANILOR, a OAMENILOR
3. de a nu actiona pentru convertirea credintei.
4. de a parasi pamantul romanesc (TARA ROMANILOR) deindata ce li se va cere aceasta de catre autoritati.
Daca nu vrea - sa nu fie lasat fiindca dovedeste ca dusmaneste oamenii, tara si viata romanului.
Nu stam sa-i convertim si nici nu le ingradim libertatea inchizandu-i in lagar ... ca la Guantanamo.
Sa jure toate astea pe ce? Caci dumenata, Anonimule, nu stii un lucru: un musulman nu se jura pe Coran in fata unui "necredincios" iar daca se jura pe Allah, atunci el e liber sa-si incalce juramantul la prima ocazie favorabila lui si religiei lui. Un musulman poate minti linistit un "necredincios" pana ii vine bine. Nu, ideea e sa consideram islamul ceea ce este de fapt: o politica agresiva de cucerire sau preluare a controlului acolo unde s-a infiltrat. Islamul nu-i religie, ci politica; nu-i o "religie a pacii" cu un Allah discriminatoriu, brutal si violent, ci o politica dirijata de acaparare a teritoriilor si bunurilor altora. In clipa cand vom constientiza ca avem de-a face cu o politica deliberata de cucerire si violenta, se pune altfel problema.
Ștergere