marți, 13 ianuarie 2015

Nu, eu nu sunt Charlie - Prinţul Charles-Philippe d'Orleans, duce de Anjou

Charles-Philippe d’Orléans : « Non, je ne suis pas Charlie »

Duc d anjou
    

Voi merge împotriva curentului bunei-cuviinţe emoţionale disociindu-mă de mişcarea Eu sunt Charlie. Nu, eu nu sunt Charlie pentru că nu mi-a plăcut niciodată acest ziar maniheist.
 Charlie Hebdo este o fiţuică vulgară, care dispreţuieşte opiniile ce diferă de ale sale, care, sub acoperirea libertăţii de expresie, îşi permite toate provocările. Charlie Hebdo este o revistă agresivă, care exploatează filonul urii faţă de religii, trecând pasămite prin u…mor. Charlie Hebdo este după imaginea societăţii atee de stânga europene, un furnizor de ranchiună şi un duşman al respectului şi fraternităţii între popoare şi între oameni, oricare ar fi diferenţele lor, rasa, culoarea, religia lor. Refuz deci să iau parte la o “sfântă alianţă republican” pro Charlie pentru că, pur şi simplu, nu înţeleg ce ar trebui să apăr. Nu sunt nici lipsit de respect, nici indecent şi nu doresc să ofensez memoria caricaturiştilor ucişi. Nu găsesc cuvinte pentru a descrie oroarea acestui atac care a lovit redacţia ziarului. Condamn acest act de barbarie şi prezint familiei şi apropiaţilor cele mai sincere condoleanţe.
Denunţ însă sterilitatea tentativei de uniune naţională şi ipocrizia cetăţeniilor care nu au citit niciodată săprtămânalul de umor şi care l-au criticat întotdeauna. Da, prezint omagiul meu victimelor. Dar nu, nu il prezint şi lui Charlie Hebdo"

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Milioane de cetăţeni din UE se roagă pentru victoria lui Putin

Încă în șoaptă, atitudinile est-europene față de războiul din Ucraina încep să se întoarcă în favoarea Rusiei sau, cel puțin, să se îndepărt...